Vysokoškolské poradenství v ČR. Mezi strategií a realitou / University counseling in the Czech Republic. Between strategy and reality (In Czech)
Quo vadis Hochschulberatung? (in German)
Podpora samostatné činnosti studentů vysokých škol: příklady dobré praxe / Support for independent activities of university students: examples of good practice (In Czech)
Akademický inbreeding v ČR: Limity, řešení a výzvy / Academic inbreeding in the Czech Republic: Limits, solutions and challenges (In Czech)
Nástroje na reflektování kvality vysokých škol / Tools for Reflecting Quality Assurance of Higher Education Institutions (In Czech)
Mimořádní profesoři / Extraordinary professors (in the Czech Republic) (In Czech)
Zahraniční dobrá praxe v zajišťování kvality online a distančních studijních programů / International Good Practice of Quality Asssurance of Online and Distance Study Programs (In Czech)
Studie k Doplnění standardů kvality profesních profesních studijních programů / Quality Standards of Proffesional Higher Education Programs (In Czech)
Přílohy ke studii k Doplnění standardů kvality profesních studijních programů / Attachment to Quality Standards of Proffesional Higher Education Programs (In Czech)
Uznávání výsledků předchozího učení ve vysokém školství – zahraniční zkušenosti / Recognition of Prior Learning in Higher Education – International Experience (In Czech)
Absolventi doktorského studia / PhD Graduates (In Czech)
Analýza iniciativ excelence v evropském vysokém školství: vývoj a aktuální stav / Analysis of excellence initiatives in European higher education: evolution and current situation (In Czech)
Jak na kvalitu online vzdělávání – evropský přístup / How to develop the quality of online education – a European approach (In Czech)
Netradiční studenti a studentky vysokých škol (studie z šetření Eurostudent VII) / Non-traditional male and female students in higher education (Eurostudent VII survey study) (In Czech)
Jazyková vybavenost studentů a studentek vysokých škol (studie z šetření Eurostudent VII) / Language proficiency of male and female students in higher education (Eurostudent VII survey study) (In Czech)
Regionální vysoké školy a jejich přínos pro region (ekonomiku a společnost) / Regional universities and their contribution to the region (economy and society) (In Czech)
Absolvent 2018: Uplatnění absolventů vysokých škol a hodnocení získaného vzdělání / Graduate 2018: graduate employment and evaluation of education received) (In Czech)
Absolventi vysokých škol v České republice: Hodnocení studia a uplatnění na trhu práce / Graduates of higher education institutions in the Czech Republic: evaluation of studies and employment in the labour market (In Czech)
Hodnocení vysokoškolského vzdělání a jeho využití v zaměstnání z pohledu absolventů pracujících v automobilovém průmyslu / Evaluation of higher education and its use in employment from the perspective of graduates working in the automotive industry (In Czech)
Návrh dalšího rozvoje „graduate tracking“ / Proposal for further development of “graduate tracking” (In Czech)
Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice / Inequalities in access to higher education in the Czech Republic (In Czech)
Spolupráce vysokých škol a praxe ve vzdělávací činnosti: Bariéry a možnosti dalšího rozvoje / Cooperation between higher education institutions and practice in educational activities: barriers and possibilities for further development (In Czech)
Profesní situace absolventů studijních programů zaměřených na přípravu budoucích učitelů a příprava budoucích učitelů (reflexe prací) / Professional situation of graduates of study programmes aimed at preparing future teachers and preparation of future teachers (reflection of works)
ENQA
Hodnotící činnosti ENQA v období 2017 – 2019 / ENQA evaluation activities in the period 2017 – 2019) (In Czech)
Příloha 1: Přehled agentur hodnocených ENQA v letech 2017 – 2019 / Annex 1: Overview of agencies evaluated by ENQA in 2017-2019 (In Czech)
Příloha 2: Shrnutí doporučení ENQA hodnoceným agenturám, 2017 – 2019 / Annex 2: Summary of ENQA recommendations to the agencies evaluated, 2017 – 2019 (In Czech)
Příloha 3: Dopisy prezidenta ENQA hodnoceným agenturám, 2017 – 2019 / Annex 3: Letters from the President to the evaluated agencies, 2017 – 2019 (In Czech)
Příloha 4: Přehled hodnocení v letech 2017 – 2019 / Annex 4: Summary of evaluations, 2017 – 2019 (In Czech)
Postavení českého školství a vysokoškolských institucí v mezinárodním hodnocení / The position of Czech education and higher education institutions in international rankings (In Czech)
Přechod mezi stupni vysokoškolského vzdělávání v ČR 2000 – 2017 / Transition between levels of higher education in the Czech Republic 2000 – 2017 (In Czech)
Možnost využití doporučení ENQA pro vnitřní systémy zajišťování kvality na vysokých školách / The possibility of using ENQA recommendations for internal quality assurance systems in higher education institutions (In Czech)
Universities and Regional Engagement: State of Play
Third Mission of Universities and Czech Higher Education: Where Next?
Uplatnění absolventů vysokých škol na pracovním trhu / Employment of higher education graduates in the labour market (In Czech)
Vnitřní hodnocení kvality na českých vysokých školách / Internal quality assessment in Czech higher education institutions (In Czech)
Vývoj a predikce poptávky pracovního trhu a nabídky vysokoškoláků v ekonomice 2000 – 2030 / Development and prediction of labour market demand and supply of higher education graduates in the economy 2000 – 2030 (In Czech)
Vzdělávání a digitální technologie: nové možnosti vysokých škol pro rozvoj společnosti / Education and digital technologies: new opportunities for higher education institutions for the development of society (In Czech)
Doktorské studium v ČR / PhD studies in the Czech Republic (In Czech)