Vážené čtenářky, vážení čtenáři,
dostává se vám do rukou první letošní číslo časopisu AULA a již třetí číslo v nové grafické a obsahové podobě. Doufáme, že vás opět zaujme zajímavý a kvalitní obsah po stránce odborné i praktické.
V tomto čísle se nám sešly čtyři studie, které se zabývají tématy dnes velmi aktuálními. Problémy žebříčků vysokých škol a otázky spojené s rolí studujících, ať již ve vzdělávacím procesu nebo v rámci řízení vysokých škol, jsou dnes předmětem mnohých debat, které bezpochyby budou nadále pokračovat. V uplynulém roce vyšlo v České republice několik důležitých knih v oblasti naší specializace, a proto jsme v tomto čísle dali zvláštní zřetel recenzní rubrice a podařilo se nám do ní získat řadu kvalitních recenzí. Obzvláště nás těší paralelní recenze na tři knihy z oblasti vysokoškolské pedagogicky, která se v posledních dvaceti letech u nás stala oblastí ne-li neznámou, tak alespoň praktikovanou velmi omezeně. Dalšími dvěma paralelními recenzemi bychom chtěli přispět mimo jiné k aktuální debatám, které v současnosti probíhají mezi odborníky i širší veřejností, a to o inkluzivním vzdělávání a o povaze tzv. normalizace a dobovém vysokém školství. Doufáme také, že vás zaujmou zprávy z domácích i mezinárodních konferencí a krátké představení právě probíhající přípravy velké ministerské Strategie vzdělávání 2020.
Závěrem vám musím za celý tým časopisu AULA poděkovat za vaši přízeň i v těchto překotných časech, kdy na jednu stranu roste všude počet odborných periodik a na stranu druhou současné hodnocení a financování vědy velmi omezuje finanční možnosti institucí typu Centra pro studium vysokého školství. Bojujeme o další existenci časopisu a doufáme, že se nám podaří přežít, a současně udržet odpovídající kvalitu obsahu, která nebude dotčena dnes všudypřítomným trendem pod heslem „publish or perish“.
Za redakční kruh
zástupce šéfredaktorky
Karel Šima
Interakce mezi vysokoškolskými studenty a vyučujicími jako nástroj rozvoje profesní identity studentů, Vilma Žydžiunaite, Simona Crisafulli
Význam diagnostiky učebních stylů v podpoře studia vysokoškolských studentů, Markéta Šauerová, Věra Schätzová
Klasifikace jako alternativa žebříčků: Mohou mít podobné dopady na vysoké školy?, Michaela Šmídová, Hana Zimmerhaklová
Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem, Petr Pabian, Karla Tvrdá, Lucie Hündlová
Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků, Ivana Šimonová, Martin Bílek
Vladimír Adámek: Financování veřejných vysokých škol; Helena Vomáčková, Marta Žambochová, Kamila Tišlerová: Současné ekonomické křižovatky českých vysokých škol, Ivana Kraftová
Libuše Podlahová a kolektiv: Didaktika pro vysokoškolské učitele. Vybrané kapitoly; Lucie Rohlíková, Jana Vejvodová: Vyučovací metody na vysoké škole. Praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia; Milan Slavík a kolektiv: Vysokoškolská pedagogika. Pro odborné vzdělávaní, Ľudmila Adamová
Libuše Podlahová a kolektiv: Didaktika pro vysokoškolské učitele. Vybrané kapitoly; Lucie Rohlíková, Jana Vejvodová: Vyučovací metody na vysoké škole. Praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia; Milan Slavík a kolektiv: Vysokoškolská pedagogika. Pro odborné vzdělávaní, Jaroslava Vašutová
Lea Květoňová, Iva Strnadová, Vanda Hájková: Cesty k inkluzi, Libor Novosad
Lea Květoňová, Iva Strnadová, Vanda Hájková: Cesty k inkluzi, Lenka Krhutová
Jakub Jareš, Matěj Spurný, Katka Volná a kol.: Náměstí Krasnoarmějců 2. Učitelé a studenti Filozofické fakulty UK v období normalizace, Hana Zimmerhaklová
Tereza Stöckelová: Nebezpečné známosti. O vztahu sociálních věd a společnosti, Zuzana Hloušková
Mezinárodní konference „Technické, humanitní a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog?“ Praha, ČVUT, 26. 2. 2013, Pavel Andres, Alena Vališová
Konference „E-learning forum. Elektronická revoluce ve vzdělávání – ano či ne?“ Praha, 16. 5. 2013, Jan Beseda, Zbyněk Machát
Příprava Strategie vzdělávání 2020 – co bude následovat?, Karel Šima
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |